Δευτέρα 19 Δεκεμβρίου 2011

Χριστουγεννιάτικος στολισμός




‘Όπως σας έλεγα στην προηγούμενη ανάρτηση, φέτος  θα κάνουμε Χριστούγεννα στην Αθήνα με τα παιδιά,  την γιαγιά και τους θείους, αφού είναι δύσκολο να έρθουν εκείνοι σ’ εμάς.

Μέχρι προ ημερών είχα σκοπό να στολίσω το μεγάλο μας δέντρο, αλλά το ξανασκέφτηκα και εφ’όσον δεν θα έχουμε κόσμο, και αφού έχω ήδη στολίσει, όπως το συνηθίζω, σχεδόν κάθε δωμάτιο του σπιτιού, είπα να μη το παρακάνω.  Μου αρέσει πολύ να στολίζω ολόκληρο το σπίτι και στο πέρασμα των χρόνων έχω μαζέψει πάρα πολλά στολίδια.  Δεν ξεφεύγω ποτέ από τα κλασικά πράσινα και κόκκινα χρώματα μαζί με χρυσό (δεν μου αρέσει και τόσο το ασημί)  όπως και από τα ξύλινα και μεταλλικά vintage στολίδια τα οποία είχα την ευκαιρία να αγοράζω συνήθως από την Αγγλία (κάθε χρόνο είχα ένα συνέδριο εκεί στις αρχές Δεκεμβρίου – οπότε δεν έχανα την ευκαιρία να κάνω και τις Χριστουγεννιάτικες αγορές μου).  ‘Έχω επίσης πολλά γερμανικά στολίδια (στο ίδιο πάλι στύλ) που μου έστελναν Γερμανοί συνάδελφοι κάθε χρόνο.  Αρκετά επίσης ξύλινα στολίδια από την Φινλανδία σε πολύ λιτό στύλ,  και βέβαια αρκετές μπάλες αγορασμένες στην Ελλάδα αλλά ούτε φανταχτερές ούτε καν γυαλιστερές.

Σας δείχνω ενδεικτικά δυο κοντινά πλάνα από το περυσινό μας δένδρο.
 

Από τα τέλη Νοεμβρίου, είχα ήδη μεταφυτεύσει σε μία γλάστρα ένα μικρό ελατάκι (Picea) και το είχα βάλει στην εξώπορτα.   Βλέπετε, πρώτα ξεκίνησα με τον  εξωτερικό στολισμό, πολύ απλά, με λίγα κουκουνάρια και ποϊνσέτιες.  Η γάτα μου η Γκριζούλα βρήκε ευκαιρία να ξυστεί πάνω στα κουκουνάρι.  Και η μικρή Ασπρούλα ζήλεψε και ήρθε κι αυτή να ελέγξει τι κάνω.  

Μετέφερα λοιπόν την μικρή Picea μέσα στο σπίτι και έστησα μία γωνιά.   
 
Δυο-τρία παλιά μπαουλάκια από ποτά, ένα παλιό ξύλινο αλογάκι, ένα όμορφο μαξιλαράκι από το Windsor, μια μικρή ποϊνσέτια, δημιούργησαν μια σύνθεση σε στυλ ρουστίκ και vintage. Σ’εκείνο το σημείο είχα στολίσει και το σίδερο της γιαγιάς το οποίο παρέμεινε σην θέση του.  Μου άρεσε πολύ αυτή η σύνθεση. Εσάς πώς σας φαίνεται ???

Και μιάς και το είχα υποσχεθεί, θέλω να σας δείξω και τον υπόλοιπο στολισμό του σπιτιού.  Πρέπει να πω ότι κατά ένα μεγάλο μέρος είναι βασισμένος στον συνδυασμό των παλιών στολιδιών με αυτά που δημιούργησα μόνη μου φέτος με το découpage,  πολλά από τα οποία σας έχω ήδη δείξει. Είναι όμως και κάποια παλαιότερα που φαίνονται στις φωτογραφίες.

Για πάρα πολλά χρόνια, συνήθιζα να κρατάω τις ωραιότερες Χριστουγεννιάτικες κάρτες που είχα λάβει στο γραφείο, απ’ όλες τις χώρες του κόσμου.  Και φυσικά τις κάρτες των συγγενών και φίλων από το εξωτερικό, τότε που ακόμα δεν είχαν αρχίσει να στέλνουν τις ευχές τους με e-mail !!! Και φυσικά, κάθε χρόνο έβρισκα τρόπους να στολίσω την αγαπημένη μου αυτή συλλογή καρτών.  ‘ Ετσι λοιπόν ας αρχίσουμε από αυτές.
 
‘Οπως βλέπετε, στολίζω πολλές κάρτες πάνω στα κάδρα του σπιτιού, άλλες σε ειδικές χαρτονένιες θήκες με εγκοπές, τις οποίες είχα φέρει από το Λονδίνο και άλλες πάνω σε πράσινες ή κόκκινες κορδέλες που κρέμονται στον τοίχο ή ακόμα και στα καλοριφέρ. 

Παντού υπάρχουν λουλούδια,  από το γνήσιο βάζο Murano που είχε φέρει ο πατέρας μου πριν από ...50 χρόνια από την Βενετία, την παλιά μικρή τσαγιέρα Delft, ένα ταπεινό καλαθάκι, ή ένα βαζάκι με decoupage, μέχρι και τον βολβό που μου χάρισαν και τώρα έχει πιά βγάλει ρίζες και βλαστίζει. 
 

Βαζάκι με λουλούδια και στο αγαπημένο μου παλιό τραπεζάκι κάτω από τον καθρέφτη που είναι στολισμένος με αγγελούδια. 
 
Μέσα στο όμορφο παλιό μπουκάλι από άρωμα, έχω βάλει κόκκινο αρωματικό χώρου. 

Με τα χρόνια, δημιουργήθηκαν και κάποιες ‘συλλογές’ όπως οι Αϊ-Βασίληδες, 

 



Οι χιονάνθρωποι,   
 

οι καρυοθραύστες
 ....και να φανταστείτε ότι φέτος άνοιξα λίγα μόνο κουτιά με στολίδια....

Ο στολισμός του τζακιού είναι απλά..... DECOUPAGE !!! Ούτε κάν έμεινε χώρος να βάλω λίγα κλαδιά έλατου  !!  Δεσπόζει το Χριστουγεννιάτικο ρολόϊ με τις ποϊνσέτιες, 

τα topiaries  από ανακυκλωμένα υλικά,   το ‘Ελατο απόσφήνα, τα ρεσώ και άλλα κηροπήγια,
παραδίπλα η κρεμαστρο-καμπανούλα, και άλλα που μπορείτε να δείτε στις προηγούμενες αναρτήσεις μου.
Αλλά σε πρώτο πλάνο τα Στολισμένα πέτρινα σπιτάκια.....
 
Με την ευκαιρία, σας αφιερώνω το ΠΕΤΡΙΝΟ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ BLOGOΧΩΡΙΟ,  με τις πιο θερμές ευχές μου για χαρούμενα Χριστούγεννα και έναν ευτυχισμένο νέο χρόνο. Θα χαρώ πολύ εάν πάρετε αυτήν την φωτογραφία και την στολίσετε στα σπιτάκια σας.  

Στην γωνιά του τζακιού, τοποθέτησα και την τελική σύνθεση που έκανα με τις κορνιζούλες.

Πρίν από καιρό, τότε που η Ποδηλάτισσα είχε ανακυκλώσει έναν ωραιότατο καθρέφτη, είχα βρεί κι εγώ, σχεδόν ταυτόχρονα, αυτό το πεταμένο πλαίσιο που περιεργάζεται η γάτα μου η Ουρίτσα. 

Το κράτησα με σκοπό να κάνω κάτι με αυτό αργότερα.  Και νά που ήρθε η ώρα του.   Το καθάρισα, το έβαψα με χρυσό σπρέϋ, του τύλιξα μιά πράσινη κορδέλα και πάνω της στερέωσα τις κορνιζούλες μου με τους ΑγιοΒασίληδες να πλαισιώνουν το Χριστουγεννιάτικο δενδράκι της Ρένας . Είναι βέβαια μια πρόχειρη και προσωρινή κατασκευή. ΄Ισως αργότερα κάνω κάτι άλλο με αυτό...
 

Η μεγάλη μας φάτνη, την οποία έχει φτιάξει ο γιός μου (μάστορας στις μινιατούρες και τις κατασκευές) δεν ταίριαζε βέβαια με το φετινό λιλιπούτειο δενδράκι μου.

Αυτή που έφτιαξα μόνη μου με τις κρεμάστρες, την δώρισα στην βαφτιστήρα μου, όπως σας είχα πεί. 
Δεν μπορούσα όμως να μήν έχω έστω μια μικρή φάτνη. Κι έτσι έστησα μία μικρή  ...

 

που αλλού... στην γνωστή εταζέρα της γιαγιάς.
 

Δεν είναι και λίγα αυτά που έδειξα... να μην περάσω στα δωμάτια,


στην κουζίνα

στο μπάνιο (γιατί, όσο νά’ναι, κι εκεί κάτι έχω στολίσει..!!!)

Ούφ,  κουράστηκα, ελπίζω να μήν σας κούρασα κι εσάς !!!!!  Και του χρόνου, να είμαστε καλά !

Θέλω να προλάβω να στείλω και την δική μου συμμετοχή στην Ρένα για τον διαγωνισμό στολισμού.


Πολλά φιλιά σε όλες σας  και καλή εβδομάδα ! 

26 σχόλια:

  1. Αυτό και αν είναι στολισμός,υπέροχα όλα παραμυθένια!!!!
    Ευχαριστώ πολύ για τη συμμετοχή!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Aκριβώς το ίδιο και εγώ θα έλεγα Μarie-Ann!Είναι όλα παραμυθένια!Ευχαριστούμε για την φωτογραφία με το πέτρινο μπλογκοχωριό!Ναι ναι την θέλουμε στο σπιτάκι μας αλλά πως θα τη βάλω δεν ξέρω.Μήπως στα gadgets;Είμαι ασχετούλα συγνώμη...Φιλιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. το σπιτι σου ειναι υπεραπαραγωγη.

    το εχεις κανει ονειρεμενο !! Καθε του γωνια ιδιαιτερη και πολυ ομορφη. Απο που να πρωτοαρχισω αχ ολα μου αρεσαν τι να πω για τα υπεροχα βαζα σου (η ιδεα σου με την τσαγιερα και τα λουλουδια εκπληκτικη πειραζει αν στην κλεψω?) απο τα αγγελακια σου απο τους αγιους βασιληδες αχ ολα ολα μου αρεσαν.
    Σου ευχομαι να περασεις τελεια στην Αθηνα και να γυρισεις στον τοπο σου με ωραιες αναμνησεις και γεματη! Καλες γιορτες!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΑΙΡΝΩ ΚΑΙ ΤΟ ΜΠΛΟΚΟΧΩΡΙΟ ΚΑΙ ΜΟΛΙΣ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΨΕΙ Ο ΜΠΛΟΚΕΡ ΘΑ ΤΟ ΑΝΑΡΤΗΣΩ!!!
    ΕΧΩ ΑΚΟΜΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΒΑΛΩ ΣΤΟ ΜΠΑΝΕΡ ΤΑ ΔΩΡΑΚΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΒΡΑΒΕΙΑ ΣΑΣ!!!!!!!!!
    ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΒΟΗΘΕΙΑ!!!!!!!!!!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΩΠΩΠΩ!!!!!!!!!!
    ΤΙ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΣΤΟΛΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ!!!!
    ΟΤΑΝ ΣΤΟΛΙΖΩ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ , ΜΕΤΑ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ;
    ΚΑΛΑ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Α, καλά, και λέω πως έχω κι εγώ πολλά! Φοβερή διακόσμηση, μ' αρέσει που είναι σαν από άλλη εποχή!
    Κέρδισες δωράκι στο Χριστουγεννιάτικο διαγωνισμό! Περιμένω τη διεύθυνσή σου στο aneraida10@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Είναι όλα τόσο όμορφα... βγαλμένα από παραμύθι!!!! Τα πάντα τέλεια!!! Να περάσεις υπέροχες γιορτές μαζί με τους αγαπημένους σου!!!! Joyeux Noel mon ami Marie-Anne

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. εβαλες χρωμα..μερακι..αγαπημενα πραγματα..ολες οι εικονες μιλουν απο μονες τους..καλο βραδυ..πολλα φιλια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ονειρο ζω και μη με ξυπνατε...Κι εγω τα ιδια.Οχι Χολλυγουντ,Μπολλυγουντ.Μετρησα πως εχουμε ιδια 9 στολιδια.Κοιτα συμπτωση!!!Ομως πως αλλιως,οταν πεφτει η νυχτα,θα αρχιζει το παραμυθι;Πως μολις κοπασουν οι ηχοι του σπιτιου,τα ξωτικα θα ξελογιασουν τις νεραιδουλες....Ας ονειρευτουμε τα ανεφικτα ,ισως γινουν αληθινα.ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ,αγαπημενη φιλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Thank you for visiting. Your blog is amazing with all the beautiful decorations for the holidays. My daughter married a Greek so I have been in several Greek churches and yes you are right, they are breath taking, loved everyone I have been in. Christmas hugs...Lu

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. καλημερα marie anne.πολυ ωραια τα χριστουγενιατικα στολιδια σου.το ενα ωραιοτερο απο το αλλο.σου ευχομαι καλες εορτες με την οικογενεια σου,και να περασετε καλα.φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Kαλημερα!πολύ όμορφες ολες οι στολισμένες γωνιές σου! Καλές γιορτές να έχετε με υγεία και ευτυχία!φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τη χαζεύω τη διακόσμησή σου και δεν τη χορταίνω! Τι όμορφες γωνιές και συνθαίσεις με γούστο κι αγάπη στημένες, βγαζουν ζεστασιά!
    Τραλάθηκα με τον τρόπο που τοποθετείς τις κάρτες,αλλά και με τις φάτνες, ειδικά αυτή του γιου!
    Να περάσετε καλά στις γιορτες και να έχετε μια όμορφη χρονιά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΑΡΙ-ΑΝΝ!!!!!!
    ΚΑΘΟΜΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΖΕΥΩ!!!!!!!!!!
    ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΘΑΥΜΑΣΩ...ΤΟ ΜΟΥΡΑΝΟ ΣΤΟΛΙΣΜΕΝΟ..ΤΟΥΣ ΚΑΡΥΟΘΡΑΥΣΤΕΣ...ΤΑ ΑΓΓΕΛΑΚΙΑ.... ΟΙ ΜΙΝΙΑΤΟΥΡΕΣ ΤΟΥ ΓΙΟΚΑ ΣΟΥ..ΤΙΣ ΣΥΝΘΕΣΕΙΣ ΣΟΥ...ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ....ΟΙ ΚΑΡΤΕΣ...ΗΡΘΕ ΣΤΟ ΝΟΥ ΜΟΥ Η ΒΙΚΥ...ΚΑΙ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΤΗΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ....ΣΤΗΝ ΝΤΕΚΟΥΠΑΖ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΤΕ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ...ΚΑΛΑ ΕΣΥ ΤΟ ΕΦΤΙΑΞΕΣ ΤΕΛΕΙΟ ΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΣΤΟΛΙΣΕΣ...ΑΧ ΚΑΙ ΕΓΩ ΑΠΟ ΕΣΑΣ ΕΜΠΝΕΟΜΑΙ!!!!!! ΤΙ ΟΜΟΡΦΑ ΠΟΥ ΤΑ ΣΤΟΛΙΣΕΣ!!!!ΕΧΕΙΣ ΜΕΡΑΚΙ ΚΑΙ ΓΟΥΣΤΟ!!!!!ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΟΜΟΡΦΑ, ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ!!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Πωπωπωπω!! Αυτό θα πει στολισμός!! Δεν ξέρω τί να πρωτοθαυμάσω... Εγώ θα ευχηθώ και του χρόνου να είμαστε καλά, να στολίσουμε και πάλι τα σπιτάκια μας :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Έχεις το δικό σου στυλ στη διακόσμηση,Μαρί και μ΄αρέσει πολύ!
    Όλα αυτά τα vintage στολίδια είναι εξαιρετικοί θησαυροί.
    Και του χρόνου να είσαι καλά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με μεγάλη χαρά παίρνω τα σπιτάκια σου!
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. τελειος ο στολισμος σου!!! και του χρονου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μου ασρεσει πολυ το στυλ σου!Εναι vintage οπωε ειπε και η Ελενη αλλα με την προσωπκη σου πινελια!Και του χρονου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Είναι όλα πανέμορφα!! Στολισμένα με πολύ υπομονή και γούστο!!!
    Σαν φανατική ζωόφιλη λάτρεψα τις γατούλες σου!! Είναι πανέμορφες!!!!
    Καλές γιορτές, να είσαι καλά και να περνάς καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Πανέμορφος στολισμός με πολύ γούστο και φινέτσα!!Να είσαι καλά και του χρόνου να ξαναστολίσεις τόσο όμορφα το σπίτι σου!!!Μπράβο!!Φιλάκια και καλές γιορτές με υγεία και ευτυχία!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Στολισμός με τα όλα του!!!! Και του Χρόνου με υγεία σου εύχομαι!!! Καλή Χρονιά!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΜΟΥ ΤΑ ΣΤΟΛΙΔΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΕΜΟΡΦΑ Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΣΤΟΛΙΣΕΣ ΤΙΣ ΚΑΡΤΕΣ ΣΟΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΟΧΑ ΑΛΛΑ ΤΟ ΠΕΤΡΙΝΟ ΧΩΡΙΟ ΣΟΥ ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΙΡΕΣΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ!!ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ!!!ΦΙΛΙΑ ΠΟΛΛΑ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Θα είναι θαύμα να ζεις σε ένα τέτοιο σπίτι, υπέροχα κορίτσι μου δεν ξέρω ποιό να διαλλέξω μα..οι πέτρες με μάγεψαν..το μλοκοχωριό ..και του χρόνου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Jolies décorations de Noël.
    Je rattrape mon retard de lecture.
    Bonne soirée

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Jolies décorations de Noël.
    Je rattrape mon retard de lecture.
    Bonne soirée

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...