Δευτέρα 15 Οκτωβρίου 2012

Sea & Land - Θάλασσα & Στεριά


Πάντα με γοήτευαν οι φάροι όπως και το  έργο που επιτελούσαν οι φαροφύλακες, κάτω από πραγματικά πολύ δύσκολες συνθήκες. Τώρα πιά οι περισσότεροι φάροι έχουν γίνει αυτόματοι ή η χρήση τους έχει καταργηθεί και αντικατασταθεί από άλλα πιό σύγχρονα συστήματα.  Και τα τόσο όμορφα αυτά κτίσματα εγκαταλείπονται στην φθορά του χρόνου και της θάλασσας. 


I have always been charmed by light-houses as the work of the men who operated them and which they carried out under really very difficult conditions. Nowadays, most lighthouses have become automatic or their use has been suppressed and replaced by other more modern systems.  And those beautiful buildings are abandoned in the deterioration of time and of the seas.


  Πριν από δύο μήνες, διάβασα στο  http://volida-volida.blogspot.gr/2012/08/blog-post_5506.html  το παρακάτω άρθρο για τους ελληνικούς φάρους

Two months ago,  I read in http://volida-volida.blogspot.gr/2012/08/blog-post_5506.html the following article on the Greek light-houses

  ΦΑΡΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

Ένα από τα σημαντικότερα σύγχρονα μνημεία που δίνουν το στίγμα της Ελλάδας και την περίοπτη θέση που κατείχε ανέκαθεν η χώρα μας στην παγκόσμια ναυτική ιστορία αργοσβήνει, παραδομένο στη φθορά του χρόνου και την εγκατάλειψη. Το Eλληνικό Φαρικό δίκτυο αριθμεί σήμερα 120 παραδοσιακούς φάρους μέσης ηλικίας περίπου 2 αιώνων. Μόνον οι 20 βρίσκονται σε καλή κατάσταση ενώ μέτρια χαρακτηρίζεται η κατάσταση άλλων 30. Στους υπόλοιπους τα σημάδια φθοράς είναι ορατά και δια γυμνού οφθαλμού. Το 1998 η Υπηρεσία Φάρων του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) , στην οποία ανήκει η ευθύνη για την διαχείριση του δικτύου, εκπόνησε ένα συνολικό πρόγραμμα συντήρησης και αποκατάστασης όλων των κτισμάτων και προώθησε το σχέδιο αυτό προς ένταξη στο Β΄ Κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.
Το Υπουργείο Πολιτισμού και οι Εφορείες Νεωτέρων Μνημείων ανέλαβαν να αξιολογήσουν έναν προς έναν όλους τους φάρους. Στο διάστημα αυτό επισκέφθηκαν 20, τους οποίους και έκριναν ως νεώτερα μνημεία τα οποία πρέπει να διατηρηθούν. Ωστόσο το σχέδιο δεν χρηματοδοτήθηκε και η αποκατάσταση έμεινε στα χαρτιά. Η Υπηρεσία Φάρων με τα κονδύλια που διαθέτει έχει την δυνατότητα επισκευής 3-4 πύργων ετησίως. Με τον ρυθμό αυτό η αποπεράτωση του έργου τοποθετείται σε 40 χρόνια.
Το Γ΄ ΚΠΣ αναπτέρωσε τις ελπίδες των ανθρώπων που ασχολούνται με την διατήρηση αυτών των μνημείων. Η επιμονή τους απέδωσε σε πρώτη φάση την έγκριση κονδυλίων ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων δραχμών. (περίπου 4,5 εκατομμύρια ΕΥΡΟ) για την εκπόνηση ενός πιλοτικού προγράμματος αναπαλαίωσης και αποκατάστασης του δικτύου. Με τα χρήματα αυτά οι υπηρεσίες του ΓΕΝ μπορούν να επισκευάσουν περίπου 40 φάρους και μάλιστα σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα γιατί διαθέτουν γνώση, ειδικευμένους μηχανικούς και αρχιτέκτονες.

Αναδημοσιεύτηκε από το http://mwsaiko.blogspot.gr/2012/08/19-2012.html όπου μαθαίνουμε επίσης ότι... 
Η Παγκόσμια Ημέρα Φάρων καθιερώθηκε το 2003, με πρωτοβουλία της Διεθνούς Ένωσης Φαροφυλάκων και γιορτάζεται κάθε χρόνο την τρίτη Κυριακή του Αυγούστου. Σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ενημέρωση των πολιτών γιά τη σημασία των φάρων και των υπόλοιπων ναυτικών βοηθημάτων στη ναυσιπλοία, αλλά και η προβολή του έργου που επιτελούν οι φαροφύλακες, συχνά κάτω από δύσκολες συνθήκες.
-----------------------


 Εδώ και πολλά χρόνια, από τα διάφορα ταξίδια μου στο εξωτερικό,   
είχα αρχίσει να συλλέγω μινιατούρες φάρων.
Σ’ένα κουτί έχω φυλάξει την παλιά μου συλλογή, αλλά από τότε που μετακομίσαμε δεν έχω βρεί το κατάλληλο σημείο αλλά ούτε και τον χρόνο να την στολίσω. Yποσχέθηκα στον εαυτό μου να το κάνω το συντομότερο δυνατόν και ελπίζω
 να μπορέσω και να την συνεχίσω.
For many years now and from my various travels abroad,  I had begun to collect miniature light-houses.  I have stored my collection in a box, but from the days we moved in our new house,  I have not found the suitable place to display them.            I promised myself to do it as soon as possible and I also hope I will be able to continue my collection.
Προ ημερών, έχοντας πάντα στον νού μου την κατασκευή κουμπαράδων για την Δράση των Ελληνίδων Bloggers, το σχήμα της άδειας συσκευασίας από το αλάτι που τελείωσε με έκανε να μην το πάω στην ανακύκλωση.
Some days ago, having in mind to make some more money boxes for the exhibition of the ‘Action of Greek Bloggers, the form of an empty salt packing made me keep it and not put it into the recycling bin. 
Δεν χρειάστηκαν και πολλά υλικά. 
Λίγη φαντασία, μιά μπίλια από αποσμητικό, ένα στηριγματάκι από κουτί πίτσας, 
λίγη γυψόγαζα, λίγη πάστα κρακελέ,  ελάχιστος πηλός, 
η αγαπημένη ατλακόλ και το πιστολάκι σιλικόνης, λίγα χρώματα, και...
 ο φάρος μου ήταν έτοιμος!
  I did not need a lot of materials.  Some imagination, the small ball from a deodorant, a mini ‘table’  from a box of pizza,  some plaster bandage,  crackle pasta,  a tiny amount of clay,  the beloved paper glue plus a glue gun,  some acrylic colours, and my lighthouse was ready! 



 
 η βαρκούλα που έφερε τις προμήθειες έδεσε στην παλιά προβλήτα  

The small boat that brought the supplies is tied up at the old jetty     



οι παλιοί σοβάδες έχουν αρχίσει να μαδούν και να πέφτουν,
The old plasters have begun to break down and fall,    

 

 ο φαροφύλακας προσπαθεί να ασπρίσει όσο φτάνει το χέρι του
 γύρω από τα παράθυρα, 
The light-house keeper has been trying to white-wash
only as far as his arms reach out of the windows,   

αλλά ο γερο-φάρος στέκει ακόμα αγέρωχος  
              πάνω στην ξέρα του, καταμεσής στο πέλαγος   
      But the old light-house stands strong on his rock in the middle of the ocean                 
και ετοιμάζεται να ταξιδέψει κι αυτός για την έκθεση κουμπαράδων της
 and is ready to travel to…the money boxes exhibition in Thessaloniki.
 


Δεν θα πάει όμως μόνος του! It will not go alone, however!
'Αλλος ένας 'αγορίστικος' κουμπαράς θα τον συνοδεύσει.  
Another 'boy's' money box will travel with it. 

Τούτος εδώ δεν έχει καμμία σχέση με την θάλασσα, 
 αλλά με την γή και την φροντίδα της.
This one here does not have any relation with the seas, 
but with the earth and its care.
 
  
Είναι ο κουμπαράς του κηπουρού ! 
It is the gardener’s money box!

  Φτιαγμένος από ένα μεταλλικό κουτί του καφέ, 
με κρακελέ, decoupage, πατίνες
Made from an instant coffee tin,  
with crackle paint, napkin decoupage, patinas
 και ψάθινη 'στέγη'!    
and a thatched roof”! 

Έως τον επόμενο κουμπαρά, σας εύχομαι μια πολύ χαρούμενη εβδομάδα!
Until the next money box.... I wish you a very happy week!


68 σχόλια:

  1. Καλά δεν το πιστεύω... και εγώ έχω συλλογή με μινιατούρες φάρων γιατί τους λατρεύω!!!! Ο δικός σου "Φάρος" κουμπαράς υπέροχος... φτιαγμένος με πολύ φαντασία και μεράκι!!!! Μα και ο άλλος είναι όμορφος... απλά ο "Φάρος σου" είναι μοναδικός!!!! Πολλά φιλάκια και καλή εβδομάδα!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βικάκι, από την αρχή είχα καταλάβει ότι μοιάζουμε σε πολλά, χαχαχα!!! Νά που ταιριάζουμε και στους φάρους ! Νά'σαι καλά φιλενάδα! Φιλάκια πολλά !!!

      Διαγραφή
  2. Μα είναι υπέροχος!!!!!!!
    Πολύ πετυχημένη προσπάθεια, Μαρίανν μου!!!!!!!!!
    Ολα βέβαια, και τα άλλα, είναι πανέμορφα!!!!!!!!!
    Ο φάρος όμως είναι απωθημένο.......
    Θα ήθελα να έβλεπα τον φάρο της Αλεξάνδρειας και τον κολοσσό της Ρόδου......
    Καλή εβδομάδα , φιλάκια!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Εφάκι! σ'ευχαριστώ! Αυτούς τους δύο συγκεκριμένα μόνο στην φαντασία μας μπορούμε να τους δούμε, χαχαχα!!!
      Φιλάκια !!!

      Διαγραφή
  3. Kαλα ο φαρος τελειος! τι ευρηματικοτητα!!! οχι οτι του κηπουρου παει πισω! καλη εβδομαδα Ελσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Φαντομούλα ! Χαίρομαι που σου άρεσε Ελσα μου!

      Διαγραφή
  4. ειμαι και εγω φαν των φαρων
    υπαρχει ενα πολυ ομορφο βιβλειο του κ. Παπαγεωργιου που αναφερει ολους τους φαρους της Ελλαδας με φωτ και σκιτσα , με εχει ταξιδεψει πολλες φορες κοντα τους
    οι κουμπαραδες σου πολυ ομορφοι
    γεια στα χερια σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρήνη μου, αυτό το βιβλίο κάτι μου λέει...το έχω ξεφυλλίσει κάπου αλλά δεν θυμάμαι πού. Σ'ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια !

      Διαγραφή
  5. καλησπέρα
    τι όμορφη ανάρτηση..στο στοιχείο μου την θάλασα
    πολύ όμορφοι και οι δύο κουμπαράδες
    καλή επιτυχία στην εκθεση εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ καλή μου. Κι εγώ λατρεύω την θάλασσα...και τα δελφινάκια !

      Διαγραφή
  6. Eίσαι απίστευτη ! Ο συνδυασμός της θαυμάσιας ιστορίας των φάρων με τις κατασκευές σου με εντυπωσίασαν !Τι σου είναι ο χαρισματικός άνθρωπος ! Πάντα βρίσκει όμορφους τρόπους
    να μας μεταδίδει υπέροχα μηνύματα !Μπράβο σου !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μιάς που τα λέμε πλέον συχνά, Ολυμπία μου, καλό μας κάνει να μοιραζόμαστε και κάτι που ίσως δεν γνωρίζουν οι άλλοι. Κι εγώ είχα γοητευθεί από τις ξεναγήσεις σου στα παλαιοπωλεία, και από τόσα άλλα. Σ'ευχαριστώ πολύ !!

      Διαγραφή
  7. ΚΟΥΚΛΑ Ο ΦΑΡΟΣ!ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ ΕΜΠΝΕΥΣΗ!και οι δυο ειναι υπεροχοι!ΜΠΡΑΒΟ ΓΛΥΚΙΑ MARIE-ANNE!φιλακια πολλλαααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κούκλα ή κούκλος ? χαχαχα ! είδες στα καλά καθούμενα τί του έλαχε να γίνει του άδειου αλατιού ? Φιλάκια κι από εμένα !

      Διαγραφή
  8. εκπληκτικη ιδεα!!! μαλλον πρεπει να το κανω!!! ο φοαρος ειναι απλα τελεια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα χαρώ πολύ να τον δώ σε άλλη κλίμακα !!! Αυτός μου βγήκε κάπως μεγάλος, χαχα!

      Διαγραφή
  9. Υπέροχος ο φάρος!!!!Ευρηματικότητα φοβερή!Μα από ένα κουτί αλάτι; Δεν θα μπορούσα να το φανταστώ! Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο λούκι που μας έβαλε η Ρένα με τους κουμπαράδες, να δούμε τί άλλο θα σκεφθούμε Αναστασία μου !

      Διαγραφή
  10. Τελικά οι φάροι έχουν μια γοητεία και ένα μυστήριο που δεν μπορεί κανείς να μην τους θαυμάζει... έτσι αγέρωχοι που στέκουν και ακούν την θάλασσα...
    Και οι δύο κουμπαράδες είναι υπέροχοι!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου ! Πράγματι, κι εγώ πιστεύω ότι ασκούν μια γοητεία σε όλους μας ! Φιλάκια !!!

      Διαγραφή
  11. Απίστευτοι και οι δυο!! Και φυσικά οι φαρο-πληροφορίες εκπληκτικές! Τι να πω! Θαύμασα και την φαντασία σου και την τεχνική σου! Να'σαι πάντα καλά ! Φιλιά και καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλά, για την τεχνική, τί να σου πώ ?! Καμμία σχέση με τα αριστουργήματά σου Πέπυ μου! Εγώ απλώς τύλιξα το κουτί με την γυψόγαζα ( ξέρεις ποιά ), έ, έπρεπε κάποια στιγμή να την χρησιμοποιήσω για να δώ πώς δουλεύεται !!!!
      Νά'σαι καλά, φιλενάδα, σ'ευχαριστώ πολύ ! Φιλάκια !

      Διαγραφή
  12. Πολύ όμορφη η ιδέα του φάρου-κουμπαρά.Και το άρθρο έχει ενδιαφέρον.
    Μια που σου αρέσουν οι φάροι, ρίξε μια ματιά εδώ: http://www.laskaridou.gr/
    Καλό σου βράδυ, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωσώ μου, έτρεξα αμέσως στην ιστοσελίδα. 'Εχει πολύ ενδιαφέρον ! Σ'ευχαριστώ πολύ !! Φιλάκια !

      Διαγραφή
  13. Dear friend, you created a wonderful money box. You made an excellent work.
    Kisses
    Alessandra

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ ΔΕΝ ΕΧΩ ΛΕΞΕΙΣ ΝΑ ΠΕΡΙΓΡΑΨΩ ΤΗΝ ΕΠΙΝΟΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΤΗΝ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΣΑΣ! ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΗΣ ΜΕ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΑ.ΜΕ ΤΡΕΛΛΑΝΕ ΤΟ ΔΕΜΕΝΟ ΒΑΡΚΑΚΙ!Ε! ΟΧΙ ΤΕΤΟΙΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ!ΤΩΡΑ ΤΙ ΦΑΡΟ ΝΑ ΦΤΙΑΞΩ ΕΓΩ; ΕΝΤΑΞΕΙ ΘΑ ΦΤΙΑΞΩ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ.ΑΝ ΗΞΕΡΕΣ ΠΟΣΟ ΜΕ ΜΑΓΕΥΟΥΝ ΟΙ ΦΑΡΟΙ !ΛΑΤΡΕΥΩ ΦΑΡΟ ΣΕ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ.ΦΑΡΟΣ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΕΛΠΙΔΑ ΚΑΙ ΣΩΤΗΡΙΑ.ΦΙΛΙΑ ΜΕΣ ΤΗ ΝΥΧΤΑ,ΙΩΑΝΝΑ.ΕΙΝΑΙ Η ΠΙΟ ΕΥΡΗΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρία μου ! Πάντα με τον καλό τον λόγο !
      Θα μου άρεσε να έβλεπα κι άλλους φάρους, άντε λοιπόν, κάνε το βήμα αφού σε μαγεύουν κι εσένα !!!
      Φιλάκια πολλα, Ιωάννα μου!

      Διαγραφή
  15. Μπράβο Μαριάννα....εξαιρετικός ο φάρος-κουμπαράς. Και τα στοιχεία για τους φάρους γενικά πολύ ενδιαφέροντα. Φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Δεν είναι μόνο η έμπνευση,είναι κι η πραγματοποίηση της ιδέας.
    ΤΟΣΟ ΤΕΛΕΙΑ!!! Σου βγάζω το καπέλο.
    Οσο για τους Φάρους,θαυμάζω κι εγω και τους αρχιτέκτονες που έχτισαν αυτά τα μνημεία στο μέσον του πουθενά και τους ανθρώπους που τα επάνδρωσαν χρονια ολόκληρα
    Φιλάκια πολλά Καληνύχτας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τέλειο δεν θα το έλεγα, Χαρά μου, αλλά πολύ με ικανοποίησε κι εμένα το αποτέλεσμα αφού ήταν και η πρώτη μου επαφή με την γυψόγαζα ! Ε, τί, μόνο τσόφλια θα δοκίμαζα ? χαχαχα...τί πολυτεχνίτισσες είμαστε ?
      Φιλιά κι ευχαριστίες !!!!!

      Διαγραφή
  17. Μαριάννα μου, υπέροχη η ιδέα σου για την κατασκευή του φάρου και η έκτέλεσή του άψογη. Αλλά και ο κουμπαράς του κηπουρού επίσης πολύ ευρηματικός.
    καλό βράδυ φιλενάδα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΤΙ ΝΑ ΠΩ ΜΑΡΙΑ ΑΝΝΑ ΜΟΥ!!!!!
    ΔΙΑΒΑΖΑ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑ ΟΤΙ ΘΑ ΦΤΑΣΩ ΣΕ ΚΟΥΜΠΑΡΑ!!!!!!
    ΓΕΛΑΩ ΚΑΙ ΔΑΚΡΙΖΩ ΑΠΟ ΧΑΡΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΥ ΒΛΕΠΩ ΑΚΟΜΗ ΕΝΑΝ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΕ!!!!!!!!
    ΘΑΥΜΑΖΩ ΤΗΝ ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΑΣ!!!!
    ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΕΡΘΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΔΩΣΟΥΝ ΤΟ ΒΡΑΒΕΙΟ ΓΚΙΝΕΣ!!!!!!!
    ΤΟ ΠΑΙΡΝΟΥΜΕ ΜΟΝΕΣ ΜΑΣ!!!!!!!
    ΠΟΛΛΑ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΙΑ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'αυτό το 'παιχνίδι' μου μας έβαλες Ρένα μου, η φαντασία μας έχει πραγματικά οργιάσει. Τόσους πρωτότυπους κουμπαράδες, ποιός να έχει ξαναδεί ? Πρέπει να μας το δώσουν το βραβείο! Το αξίζουμε ! Και με την ευκαιρία μαθαίνουμε και κάποια πράγματα !
      Ες αύριον ο επόμενος !
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  19. Καταπληκτικά όλα... και η φωτό του φάρου, και ο φάρος και η δημιουργικότητα και έμπνευσή σου! Συγχαρητήρια! Κι εγώ λατρεύω τους φάρους!
    Καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Και ποιός δεν τους λατρεύει, Κική μου ? Είναι πραγματικά γοητευτικοί ! Νά'σαι πάντα καλά !

      Διαγραφή
  20. καλημέρα!!!Μου αρέσει πάρα πολύ ο φάρος σου Μαριάννα μου!!Μπράβο σου!!!
    Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Καλά Μαριάννα μου...τι φαντασία είναι αυτή!...Μπράβο σου! Υπέροχος ο φάρος σου!
    Κι`ο άλλος όμως δεν πάει πίσω...Πανέμορφος κι`αυτός!
    Καλή και δημιουργική συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Και οι κηπουρο-δημιουργίες τέλειες, αλλά ο φάρος με άφησε με το στόμα ανοιχτό!Πάρα πάρα πολύ ωραίο και εμπνευσμένο!Φιλιά!ΥΓ.Περιμένουμε νέα για τις κότες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που σου άρεσαν Πινελιά μου ! Θα σας ενημερώσω σύντομα για τις κότες! χαχαχα!!!!

      Διαγραφή
  23. Καταπληκτικός ο φάρος! Κι ο άλλος υπέροχος! Καλή εβδομάδα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ'ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψή σου Ελένη! Αν θέλεις, πέρνα να γραφτείς στους αναγνώστες μου !
      Χαίρομαι που σου άρεσαν οι κουμπαράδες μου. Ελπίζω να τα λέμε !

      Διαγραφή
  24. Qu'est-ce que c'est beaux tout ça ! Vraiment beaucoup d'imagination et de la dextérité pour faire de si jolies choses !
    Bonne semaine à toi aussi !
    Bises
    Anna

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. ΤΕΛΕΙΟΣ !!ΤΕΛΕΙΟΣπ !! ΤΕΛΕΙΟΣ !! ο φαρος σου Marie-Anne. Mπραβο σου!
    Βεβαια και ο κουμπαρας του κηπουρου ειναι ωραιος αλλα ποιος τον ειπε να σταθει στη σκια του φαρου?
    Καλο σου απογευμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ! ΕΥΧΑΡΙΣΤΏ ! Νά'σαι καλά Μαρία μου! Πράγματι, ο φάρος φαίνεται να το επισκίασε τον κηπουρό ! χαχαχα !

      Διαγραφή
  26. Κοριτσάκι, η μεταποίηση του δοχείου σε φάρο είναι καταπληκτική !
    Εξίσου εντυπωσιακός και ο κουμπαράς σου ! Ταλέντο αναβλύζει από παντούυυυ !!!!
    Φιλιά Πολλά Πολλά !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμ, αφού καταντήσαμε να παίζουμε σαν τα κοριτσάκια, τί να έκανα κι εγώ ? Κουμπαράδες από ανακυκλώσημα υλικά μας ζήτησε η Ρένα, να το πέταγα το άδειο δοχείο από το αλάτι ? Α πα πα, το έκανε κι εγώ φάρο !
      Νά'σαι καλά Φωτεινούλα μου ! Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
  27. Να χαιρεσε τα χρυσα σου τα χερακια!!
    Κανεις θαυματα!!!
    Φιλακια πολλα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλημέρα Μαριάν μου!Καί σέ εμένα αρέσουν πολύ οι φάροι!Αλλά καί ό δικός σου φάρος έγινε πανέμορφος!Τέλεια μεταμόρφωση!Η βαρκοούλα ,τέλεια φιλενάδα!Καί ο κουμπαράς τού κηπουρού πολύ ωραίος!Μού αρέση τό κρακελέ πού έβαλες!Γιά μπάνια πάς?Εγώ δέν σταμάτησα ακόμη!Πολλά φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. You are very creative. I love the lighthouse. It's a pity that lots of them are in bad shape. I went to the one at Tenaro, the end of the world in Mani. There is a lighthouse keeper there during the day, but the lighthouse could be in better shape!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Γειά σου Μαριάννα μου !!! Τέλεια ανάρτηση...πάντα με γοήτευαν οι φάροι...βέβαια δέν έχω επισκεφθεί ποτέ κανέναν αλλά μου άρεσαν πάντα και εύχομαι να καταφέρουν να επισκευαστούν όσοι περισσότεροι γίνεται.!!!! Χαίρομαι πολύ που δραστηριοποιήθηκαν άνθρωποι γι'αυτό το τόσο σημαντικό θέμα και στο τέλος κατάφεραν να εξοικονομήσουν χρήματα για την ανακατασκευή τους και δέν τα γνώριζα όλα αυτά και ότι υπέρχει και παγκόσμια ημέρα...πολύ καλές πρωτοβουλίες !!!
    Καλά..όσο για τον δικό σου.. είναι άψογος...πάρα πολύ όμορφος..τί υπέροχη έμπνευση και το αποτέλεσμα φανταστικό!!!!!!!! Αχ...αυτά τα στηριγματάκια της πίτσας ...μοιάζουν σάν μικρά τραπεζάκια για κουκλόσπιτο αλλά μπορούν σίγουρα να χρησιμοποιηθούν και για πολλά άλλα πράγματα...ειδικά για σκεπές φάρων...χάχά !!!! Φυσικά μου αρέσει πολύ και ο δέυτερος κουμπαράς σου...του κηπουρού...απλά του Φαροφύλακα κλέβει την παράσταση !!! Μπράβο σου Μαριάννα...'γειά στα χέρια σου !!!!
    Απ'ότι κατάλαβα οι κοτούλες σας κάνουν συνέχεια αυγά...αλλά τώρα δέν έχω πολύ χρόνο να την διαβάσω προσεκτικά την ανάρτηση , όμως θα επιστρέψω να την διαβάσω σύντομα.. !!!
    Να είσαι πολύ πολύ καλά και σε ευχαριστώ για τα γλυκά σου σχόλια !!!! Φιλάκια πολλά...καληνύχτααα !!! :ο)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μαριάννα μου, τι εκπληκτική έμπνευση το κουτί του αλατιού να γίνει φάρος!!!!! Και είναι και πολύ πετυχημένος!!! Και οι δύο κουμπαράδες σου είναι πανέμορφοι.
    Πολύ ωραία επίσης η ανάρτησή σου, αλήθεια δεν είχα σκεφτεί ποτέ τι θ' απογίνουν αυτοί οι φανταστικοί φάροι στους Ελληνικούς βράχους! Μακάρι να μπορέσουν να διατηρηθούν!
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Πανέμορφοι και οι δύο!!Αλλά ο φαροκουμπαράς όλα τα λεφτά!!Εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα και τέλεια εκτέλεση!!!!Μαριαννάκι εντυπωσιάστηκα με την έμπνευσή σου!!!Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Μ ΑΡΕΣΟΝ ΟΙ ΦΑΡΟΙ !!! ΚΑΤΙ ΜΟΥ "ΔΙΝΟΥΝ" ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΕΙ ΑΚΟΜΑ!
    ΠΑΡΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΟΥΣ ΑΓΑΠΩ..
    ΤΑ ΕΡΓΑ ΣΟΥ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ..ΒΓΑΛΜΕΝΑ ΑΠ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ!!!
    ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ...!
    (ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΜΟΥ ΕΓΩ ΣΟΥ ΑΦΗΣΑ ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΧΟΛΙΟ..ΜΠΕΡΔΕΥΤΗΚΑ ΜΕ ΤΟ ΗΔΗ ΑΠΟΘΗΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΦΙΛ ΠΟΥ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΔΙΓΡΑΨΩ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Υπερπαραγωγή ο σημερινός σου κουμπαράς Μαριάννα.Τέλειος ο φάρος σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Υπέροχες οι δημιουργίες σου Μαριάννα μου. Ειδικά ο φάρος.....απίθανος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Πολύ ωραίος ο φάρος σου αλλά ο κουμπαράς σου είναι εξαιρετικός. Μου έκανε εντύπωσε που έχεις και συ καλαγχόη στο μπαλκόνι σου πίσω από τον κουμπαρά! Μα δεν πολλαπλασιάζεται σαν τρελή? Φιλικά, Σωτηρία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Απίστευτος ο φάρος σου !!!!! Μπράβο σου Μαριάννα μου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μα τι εξαιρετικός και πρωτότυπος ο κουμπαράς φάρος!AriadnefromGreece!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...