Κυριακή 11 Μαρτίου 2018

Στον δρόμο προς το Σούνιο

'Οσοι έχουν την τύχη να ζούν κοντά στο όμορφο ακρωτήρι του Σουνίου, έχουν και την δυνατότητα να το επισκέπτονται συχνά. 
Παράδειγμα η φίλη μας η Δήμητρα που μας έχει καλομάθει με τις υπέροχες φωτογραφίες της από την περιοχή, 
όπως και στην χθεσινή της ανάρτηση.
Προσωπικά, πηγαίνω κάθε φορά που έχω επισκέψεις από συγγενείς και φίλους του εξωτερικού, αφού όλοι θέλουν 
να επισκεφθούν το ναό του Ποσειδώνα  και να απολαύσουν από εκεί ένα από τα πιό όμορφα ηλιοβασιλέματα. 
Αυτή την φορά όμως, θέλω να σταθώ σ'ένα σημείο της διαδρομής προς το Σούνιο.
Σε μιά στροφή του δρόμου, αντικρίζει κανείς ένα μνημείο στημένο πάνω από την θάλασσα. 
Σίγουρα πολλοί δεν δίνουν σημασία, και προσπερνούν 
χωρίς να αναρωτηθούν τί αντιπροσωπεύει αυτό το μνημείο.  
Πριν από έναν χρόνο, περνώντας από την περιοχή 
αποφασίσαμε να σταματήσουμε για να δούμε περί τίνος πρόκειται.
Μερικά στεφάνια είχαν κατατεθεί λίγες μέρες νωρίτερα και ήταν δεμένα με σχοινί 
για να μην τα πάρει ο αέρας σ'εκείνο το ανεμοδαρμένο σημείο της ακτής. 
   Διαβάσαμε στις μαρμάρινες πλάκες πως το μνημείο στήθηκε 
για τα θύματα του ναυαγίου του ατμόπλοιου "Oria".
Στο βάθρο του μνημείου ήταν ακουμπισμένο ένα κουτάλι και μιά καραβάνα κάποιου από τους στρατιώτες που χάθηκαν εκεί.
Ψάχνοντας αργότερα στο διαδίκτυο μάθαμε περισσότερα για την ασύλληπτου μεγέθους ναυτική τραγωδία που σημειώθηκε κάτω από έκείνο το σημείο της ακτής,  στο νησί του Πατρόκλου ή Γαϊδουρονήσι όπως το αποκαλούν οι ντόπιοι.
'Ηταν 12 Φεβρουαρίου του 1944 όταν ένα Νορβηγικό φορτηγό πλοίο, επιταγμένο από τους Γερμανούς, ναυάγησε εκεί.  
Το φορτίο του "SS Oria" ήταν ανθρώπινο, αφού επρόκειτο για ιταλούς αιχμαλώτους, τους οποίους οι Γερμανοί είχαν στοιβάξει μέσα στα αμπάρια για να τους μεταφέρουν από την Ρόδο στον Πειραιά.


Στην φοβερή καταιγίδα που έγινε αιτία του ναυαγίου μεταξύ της νήσου Πατρόκλου και της ακτής,  χάθηκαν  4.073 άνθρωποι, οι περισσότεροι ιταλοί στρατιώτες, αλλά και κάποιοι γερμανοί και 4 έλληνες.
'Εως το 1987, εθεωρείτο ως το πιό πολύνεκρο ναυάγιο στην ιστορία της ανθρωπότητας, αλλά παρέμενε άγνωστο στον πολύ κόσμο.  Συγκριτικά, το ναυάγιο του Τιτανικού που έγινε κατά το παρθενικό του ταξίδι  το 1912, είχε 1.564 νεκρούς.
 
Τα τελευταία χρόνια, από τότε που ανακαλύφθηκε, έχει γραφτεί η ιστορία του ναυαγίου σε πολλά έντυπα και υπάρχουν και κάποια βιντεάκια από τους δύτες που έφτασαν στο σημείο του ναυαγίου και το έκαναν γνωστό.
Όσοι ενδιαφέρονται, μπορούν να ανατρέξουν, μεταξύ άλλων, εδώ και εδώ
Στις 12 Φεβρουαρίου 2014, ακριβώς 70 χρόνια μετά το φοβερό ναυάγιο, έγιναν τα εγκαίνια του μνημείου παρουσία συγγενών που ήρθαν από την Ιταλία, και επιμνημόσυνη δέηση η οποία έκτοτε επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο.
Αφορμή γι αυτή την ανάρτηση ήταν το φετεινό μνημόσυνο που τελέστηκε πριν από έναν μήνα από τον καθολικό αρχιεπίσκοπο Αθηνών, παρουσία των τοπικών αρχών και πρεσβευτών πολλών χωρών.
  Είναι πάντα καλό να μαθαίνουμε και κάτι παραπάνω 
για την ιστορία του τόπου μας.




















 

 

 

 




20 σχόλια:

  1. Πολύ ενδιαφέρον Μαριάννα, σ ευχαριστούμε πολύ, δεν το γνώριζα καθόλου. Πολύ ωραία ανάρτηση.... Μπράβο !!!
    Και οι φωτογραφίες σου, όπως πάντα βέβαια, απαθανάτισαν τέλεια το σημείο. Πολύ θα ήθελα να καταφέρω να το επισκεφτώ. Να είσαι καλά που μας το έκανες γνωστό. Καλή Κυριακή !!! Φιλιά !!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πολύ ενημερωτική η ανάρτηση σου Μαριάννα μου! Δεν το έχω προσέξει αυτό το μνημείο και μου άρεσε που τράβηξες την προσοχή μου σε κάτι που αγνοούσα. Με πρώτη ευκαιρία θα πάω να το δω. Φοβερά ενδιαφέρον! Να έχεις μια όμορφη Κυριακή πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερα Μαριαν μου!
    Σε ευχαριστώ πολυ γειτονοπουλα μου για την αναφορά σου και για τα καλα σου λόγια!
    Και εμείς,πριν χρονια περνώντας και βλέποντας το μνημείο αυτο,σταματήσαμε και διαβάσαμε την μαργαρίνη πλάκα!
    Και πάντα περνώντας απο εκεί συζητάμε με τον άντρα μου για αυτο .
    Ρωτώντας τον πρώην Δήμαρχο μας ,Φιλίππου,μου διηγήθηκε όλη αυτήν την φοβερή ιστορία του ναυαγίου.
    Και κάθε χρόνο τιμά αυτήν την έπετιο.Πολυ όμορφη η παρουσίαση σου και οι εκπληκτικές φωτογραφίες σου που την συνοδεύουν!
    Και όπως γράφεις ειναι Καλο να μαθαίνουμε για την ιστορία του τόπου που ζούμε!
    Καλη Κυριακή και Καλη εβδομαδα σου εύχομαι!!!Πολλα φιλακια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημέρα κι από μένα! Πολύ όμορφες οι φωτογραφίες και το οδοιπορικό σου, Μαριάννα μου. Όσο για το ναυάγιο, είχα δει παλιότερα ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε αυτό το τραγικό συμβάν και στα εγκαίνια του μνημείου. Τί ωραία που μας επεσήμανες το σημείο πάνω στη διαδρομή σου. Φιλάκια και καλή Κυριακή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σ'ευχαριστώ για τις πληροφορίες που μου έδωσες γιατί έχω πάει τόσες φορές και δεν έχω πάει κοντά στο μνημείο να ενημερωθώ.
    Υπέροχες φωτογραφίες
    Τώρα με έχεις κάνει να θέλω να πάω πάλι να το δω απο κοντά
    Σ'ευχαριστώ
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τι λες τώρα.....!
    συγκλονιστικό....! και μπράβο για το μνημείο. Δεν το ήξερα Μαριάννα.
    Το Σούνιο με εξιτάρει. Το λατρεύω. Προνομιούχοι οι πέριξ αυτού κάτοικοι για το κάλος του και την αρμονία του. Και να φανταστείς ότι ο πατέρας μου γεννήθηκε στο Λαύριο.
    Καλή Κυριακή να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Nous sommes beaucoup à connaître la légende d'Egée et nous ne connaissons pas la terrible réalité de ce naufrage qui a coûté la vie à 4000 prisonniers italiens!!! Tu as très bien fait d'attirer notre attention sur cette tragédie marîtime.
    Je viens de lire sur Wiki que ce fut le plus grand naufrage qui ait eu lieu en Méditerranée.
    Merci pour tes belles photos et bonne soirée chère Marie-Anne.
    Bisous

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τρομερό! Τέτοιο πολύνεκρο ναυάγιο και όμως δεν είναι γνωστό. Ο ναός στο Σούνιο λατρεμένος και όμως δεν έχω πάει ποτέ, αν και όταν βλέπω φωτογραφίες νομίζω πως έχω τον έχω επισκεφτεί.
    Καλή εβδομάδα Μαριάννα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Δεν έχω έρθει προς τα εκεί Μαριάννα μου και έτσι διάβασα με πολύ ενδιαφέρων αυτά που γράφεις. Θυμήθηκα δε αυτό που έλεγε η μαμά μου όταν ήταν παιδί στην κατοχή στο νησί που μένανε οι Γερμανοι φόρτωσαν τους Ιταλούς φαντάρους σε ένα καράβι και οταν ανοίχτηκε στη θάλασσα βούλιαξε? Το βουλιαξανε?κανείς δεν έμαθε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Συγκλονιστικό... Τόσοι άνθρωποι χάθηκαν άδικα. Πολύ καλά έκανες φίλη μου και έγραψες την ιστορία. Πολύ ωραία η περιοχή σας, έχω περάσει και μου άρεσε πολύ !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Μαριάννα μου μπορεί να μη μένω εκεί αλλά ξέρεις ότι πηγαίνω πολύ συχνά και γνωρίζω πολλά για την περιοχή !!!
    Περνώντας λοιπόν πέρυσι από εκεί είδα το μνημείο και συγκλονίστηκα με τους τόσους νεκρούς !!!
    Να είσαι καλά φίλη μου και να έχεις όμορφη εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ευχαριστούμε που το μοιράστηκες μαζί μας
    πολύ σημαντικό που κάνουν μνημεία ,να τα θυμάται ο κόσμος [οσοι τα έζησαν] και να τα μαθαίνουν και αυτοί που δε τα έζησαν
    πολύ ωραίες οι φωτογραφίες σου
    όλες και η αγαπημένη μου θάλασσα
    να περνάς πάντα όμορφα και να κάνεις βόλτες στις ομορφιές της Ελλάδας μου/μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αν δεν είμαστε σ αυτην την γειτονια πως θα μαθεναμε τοσο πραγματα για τον τόπο μας Μαριάννα μου ομορφο ειναι να ξερουμε την ιστορία του.. τα μνημεία σιγουρα κατι εχουν να μας πουν και τιμουν εκεινους για τους όποιος εγιναν ας ειναι η μνημη τους αιωνια!!!!
    Να έχεις μια όμορφη εβδομαδα .. φιλη μου.. φιλακιαααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Είναι από αυτά που περνάν απαρατήρητα μέχρι να βρεθεί μια Μαριάννα να τα αναδείξει!!! Ευχαριστούμε!!!
    Καλή βδομάδα!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. αχ Μαριαννα με συγκινησε..........ποσο αδικει η ιστορια την ιδια την ιστορια κ την αληθειαααααααααα.......!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Dear MarieAnne, thanks for sharing a such important memory that we will not forget. Gorgeous photos
    Hugs

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ευχαριστούμε για την ξενάγηση Μαρία Άννα μου.
    Ούτε κι εγώ γνώριζα την ιστορία αυτή.
    Τρομερό ναυάγιο .
    Αν βρεθούμε κάποτε στα μέρη σας , θα φροντίσω να επισκεφθώ το μνημείο .
    Καλή συνέχεια και φιλάκια πολλά .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ευχαριστουμε για τις φωτο αλλα και για τις πληροφοριες...πραγματικα δεν ειχα ιδεα. και οπως σωστα λες ειναι καλο να μαθαινουμε πληροφοριες για την ιστορια του τοπου μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πάντα βρίσκεις τον τρόπο να μας εντυπωσιάζεις είτε με δημιουργίες είτε με πληροφορίες ... Η σημερινή σου ανάρτηση ηταν για μένα πολύ ενδιαφέρουσαμκαι φυσικά άγνωστη η θλιβερή ιστορία τόσων ανθρώπων που χάθηκαν στον βωμό της αρρωστημένης εξουσίας και του επεκτατισμού μπράβο για αυτήν την επιλογή σου!!! Καλό σου βράδυ φιλάκια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. περασαν πολλα χρονια που πήγα στον Σουνιο ....
    καλη συνεχεια Μαριαν μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...